Vi söker en Fastig­hets­tekniker/drift­tekniker

Sturestadens Fastighets AB har funnits sedan 1992 och ägs till lika delar av Arboga Kommun och Byggnads­firman Lund AB. Vår vision och vårt syfte är att bidra till Arbogas utveckling genom att bygga, förvärva och förvalta fastigheter.

 

Sturestadens Fastighets AB är en effektiv organisation som äger och driftar 108,000 kvm fastighet och varje dag går drygt 400 människor till sitt arbete i våra lokaler och lite mer än 100 människor bor i våra bostäder.

 

Vi är kundnära på riktigt. Vi finns bara i Arboga och är aldrig längre bort från våra kunder än några minuter med bilen.

Sturestadens syfte är att tillse att Arboga är en efterfrågad etablerings- och bostadsort genom att erbjuda pris- och kvalitetsvarierat utbud av lokaler och bostäder.

Sturestadens Fastighets AB har sitt kontor i Arboga och vi är idag 3 medarbetare.

Vi vill skapa attraktiva lokaler och bostäder där företag och människor väljer att leva, bo och arbeta. Hos Sturestaden har du en viktig och ansvarsfull roll med stort eget ansvar och korta beslutsvägar där du kommer att drifta och underhålla olika typer av fastigheter.

 

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Att åtgärda felanmälningar. Det kan vara allt från att rensa avlopp till att återställa utlösta larm. Hantera översvämningar, injustera värmesystem eller kanske lufta ett element.
  • I ditt dagliga arbete möter du olika typer av lokal- och bostadshyresgäster. Det är viktigt att du trivs med att ge service.
  • Tillse att de olika fastigheterna får daglig skötsel och tillsyn, ingen skall halka på is eller behöva ta sig fram genom högt gräs.
  • Driva egna projekt från budgetering till slutbevis.
  • Vara drivande i utveckling inom digitalisering samt drifta och underhålla sådana program.
  • Budget, prognos och uppföljning av driftkostnader, delta i planering och genomförande av underhåll.
  • Energiuppföljning och energieffektiviseringar.
  • Framöver så kommer du vara delaktig i Sturestadens s k beredskapsschema som innebär att du tar emot akuta felanmälningar efter kontorstid och vid behov även åtgärdar dessa. Detta sker ungefär var 7-8:e vecka.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett affärstänk och som gillar att ha mycket kontakt med människor i alla åldrar, med olika bakgrunder och nationaliteter. Det kan vara personliga möten, mail och samtal per telefon eller Teams.

Rollen innefattar även en del administrativa arbetsuppgifter så vi söker dig som är strukturerad och har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vissa saker som händer i ditt dagliga arbete är återkommande och vissa kommer vara helt nya. En del är enkla att lösa och en del kommer att kräva mer av dig. Vissa arbetsuppgifter är rutinmässiga medan du ibland får använda din kreativitet och problemlösningsförmåga. Emellanåt är det hektiskt och det är därför viktigt att du kan hantera arbetsdagar med tighta deadlines där det händer mycket på en och samma gång.

 

Viktiga egenskaper:

  • För att trivas hos oss vill vi att du som person är proaktiv, nyfiken och har en att vilja utvecklas.
  • Vi söker dig som tar tag i saker som behöver göras och är självgående.
  • Vi är en liten organisation där vi hjälper varandra så en av de viktigare egenskaperna vi söker är prestigelöshet. Det kan exempelvis hända att du får lägga alla dina ordinarie arbetsuppgifter åt sidan för att hjälpa till att skotta och sanda om det har snöat mycket under natten.

Ytterligare kvalifikationer som vi söker hos vår nästa kollega är:

  • Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
  • God IT-vana.
  • Krav på B-körkort.
  • Eftersom arbete på skyddsobjekt ingår kommer vi att begära ett brottsregisterutdrag samt även skicka dina personuppgifter för en s k (registerkontroll) säkerhetskontroll.

Har du lastmaskinskort, lastbilskort eller andra typer av fordonsbehörigheter är det en stor fördel. Har du utbildning för lift och/eller heta arbeten är även det en stor fördel.

 

Är du intresserad?

Detta är en heltidstjänst. Anställningens start är tänkt till september och rekryteringsarbetet sker löpande.

 

Skicka in ditt CV till:
Maila din ansökan till rekrytering@sturestaden.se

 

Har du specifika frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Krister Larsson
Tel: 0589-61 01 74
Mail: krister.larsson@sturestaden.se

 

Håkan Larsson
Tel: 0589-35 88 04
Mail: hakan.larsson@sturestaden.se 

Översättning från Google

Arabic AR English EN German DE Persian FA Swedish SV

Om du vill rapportera ett problem med din bostad

Vänligen ring
0589-15800.

Du kan också fylla i formuläret

Om du vill rapportera ett problem med din lokal

Vänligen ring
0589-15800.

Du kan också fylla i formuläret

Du är alltid välkommen att kontakta oss med dina frågor

Telefon växel:
0589-61 01 60

 

E-post:
info@sturestaden.se